הכנת הרכב לחורף

  • אסף לוי
  • 28/12/2022
הכנת הרכב לחורף

ככל שעונת החורף מתקרבת, חשוב לוודא שרכבך מוכן להתמודד עם מזג האוויר הקר ותנאי נהיגה שעלולים להיות מסוכנים. עם העובדה שמדובר בחורף הישראלי ולא בתנאי קיצון, אי הכנה נכונה של המכונית לחורף עלולה להוביל לא רק לתקלות ולתיקונים יקרים, אלא גם לסכן אותך ואת הנוסעים שלך. בדקנו עם צוות המומחים של צמיגי נעמן ואספנו עבורכם 5 צעדים להכנת הרכב לחורף:

בדוק את הצמיגים

לחץ ועומק דריכה נכונים בצמיגים הם חיוניים לשמירה על אחיזה טובה בכביש במהלך החורף. הקפד לבדוק את הלחץ של כל הצמיגים שלך, כולל הרזרבי, ולנפח אותם לרמה המומלצת. אם עומק הדריכה שלך הוא פחות מ-4/32 אינץ’, ייתכן שהגיע הזמן להחליף את הצמיגים. במידה ואתה גר באזור חורפי מאוד ואף מושלג, כמו רמת הגולן למשל, שקול להשתמש בצמיגי חורף, שתוכננו במיוחד כדי לספק אחיזה טובה יותר בטמפרטורות קרות ועל שלג וקרח.

החלף את להבי המגבים

מזג אוויר קר יכול לפגוע בלהבי המגבים שלך, ולגרום להם להיות שבירים ופחות יעילים בפינוי שלג או קרח. כדי להבטיח שתהיה לך ראות טובה במהלך סופות חורף, החלף את להבי המגבים שלך בכאלה שתוכננו במיוחד לשימוש בחורף.

בדוק את רמות הנוזלים

הכל תלוי בעוצמת הקור (שבישראל לא מורגשת אלא באזורים גבוהים במיוחד), אך יש לשים לב כי טמפרטורות קרות עלולות לגרום לנוזלים של המכונית שלך להתעבות או לקפוא, לכן חשוב לוודא שהם ברמות הנכונות. בדוק את רמות שמן המנוע, נוזל ההילוכים, נוזל הבלמים, נוזל הגה הכוח ונוזל הקירור. אם אחד מאלה נמוך, מלאו אותם או החליפו אותם לפי הצורך.

car stuck in winter

הכן ערכת חירום

תמיד כדאי להחזיק ערכת חירום ברכב, אך צעד זה נעשה חשוב במיוחד ואף מציל חיים בחודשי החורף. ודא שהערכה שלך כוללת פנס, ערכת עזרה ראשונה, ווסט, ואף ביגוד חם למקרה שתתקע בתנאי קור קיצוני ועד הגעת חילוץ

בדוק את המצבר

מזג אוויר קר יכול להקשות על המצבר של המכונית שלך, וכשהמצבר מתקלקל הדבר עלול להשאיר אותך עם רכב לא מתפקד ובסיטואציה לא נעימה, במיוחד בחורף ובתנאי מזג אוויר קשים. ודא שהמצבר שלך במצב תקין ושקול לבדוק אותו במוסך מורשה כדי לוודא שיש לו מספיק כוח להתניע את המכונית שלך בבקרים חורפיים קרים.

 

לסיכום

על ידי נקיטת צעדים אלה כדי להכין את המכונית שלך לחורף, אתה יכול לעזור להבטיח שאתה והנוסעים שלך נשארים בטוחים על הכביש ולהימנע מתקלות יקרות. אל תחכו לירד השלג הראשון כדי להכין את המכונית שלכם – התחילו להתכונן כבר עכשיו כדי שתוכלו ליהנות מעונת נהיגה חורפית חלקה וללא מתח.