דוד ברקוביץ, מנכ”ל ובעלי צמיגי נעמן, עבר מסלול צמיחה מעניין וצלח משבר לא פשוט בדרך להצלחה “אני לא יודע למחזר, ולכן יש לי שותפים שהם מומחים לכך” “לפני 4-5 שנים עשינו דבר חדש – ביטוח לפי קילומטראז’
כבר בכניסה לצמיגי נעמן מכה בנחיריים ריח חריף של גומי טרי, וסדרה של צמיגים גדולים מהרגיל מקדמת את פני המבקרים. הכל עשוי שם מגומי – אפילו התחתיות של כוסות הקפה עשויות מגומי צמיגים ממוחזר. “אם הריח הזה נעים לך, חכה שתיכנס למחסן, שם גם תראה כמה צמיגים גדולים באמת”, אומר דוד ברקוביץ, המנכ”ל והבעלים של הקבוצה. ואכן, כשבנו מיכאל, מנהל התפעול של המפעל, מתחיל את הסיור במחסן הענק אי אפשר להתעלם מהריח המשכר הזה – תוצר של מאות אלפי צמיגים, בכל קוטר שאפשר לדמיין, שמסודרים בערמות ענקיות בשורות בלתי נגמרות
יש שם צמיגים קטנים וחלקים של מלגזות, צמיגים רגילים וגם צמיגים ענקיים בקוטר של מטר וחצי ויותר, עם חריצים מסוגים שונים – כל אחד מיועד לעבודה ספציפית של כלי ספציפי. צמיגי נעמן מייבאת מדי חודש מאות אלפי צמיגים, שמגיעים בעשרות מכולות מסין וקוריאה ומשונעים לכל רחבי הארץ, ועולים מ-100 שקלים ועד ל-30 אלף שקלים. יש סיכוי לא קטן שגם מתחת לרכב שלכם יש את הצמיגים שלהם
“אנחנו הראשונים שהתחילו את הייבוא מסין, כשבישראל זה עוד לא היה מקובל”, מספר ברקוביץ, “והכל התחיל מפנצ’ריה שהקמתי בשנת 1975 ליד כפר מסריק. בשנת 1979 התחלתי להקים עוד פנצ’ריות וב-1985 התחלתי לייבא מקוריאה. בהתחלה ייבאנו, כמו כולם, גם מאירופה ומארה”ב, אבל ב-1998 התחלנו לייבא מסין. ראינו שהשוק דורש את המותגים הזולים יותר, והיום 60-70% מהשוק מיובא ממהמזרח, צמיגים שלא נופלים באיכותם מאלה שמביאים מארה”ב ומאירופה. למעשה, חלק מהיצרנים המערביים מייצרים בעצם במזרח
בתו של ברקוביץ, שרית, מנהלת הייבוא והכספים של הקבוצה, נזכרת בהתחלה בקרית ביאליק, עם שטח של 3 דונם בלבד, לצד מחסנים בדרום שיועדו לפריקת הסחורה שהגיעה דרך הים לנמל אשדוד. “ראינו שאין ברירה וחייבים לרכז את כל הפעילות במקום אחד – מקום טוב מבחינת המיקום, שקרוב לצירי תנועה ראשיים ויהיה נוח לפרוק מהנמל וגם לשנע ללקוחות מהדרום ומהצפון”. כך בחרה הקבוצה בשטח עצום של 30 דונם בצומת כרם מהר”ל, שהיום מהווה את המרכז הלוגיסטי שלה.
אבל רגע לפני המעבר למרכז החדש, בתחילת 2009, ערב אחד איים על החברה בצורה דרמטית. “היה לנו מחסן, שהעניק לנו גם שירותי פריקה וקיבל את המכולות מהנמל באשדוד”, נזכר ברקוביץ, “אלא שבעלי השטח קיבל התראות חוזרות ונשנות על כך שאין לו אישור בניה, וקיבל צו הריסה, בלי שאנחנו ידענו מזה, ויום אחד, בסוף 2008, ממש כמה חודשים לפני שהיינו אמורים לעבור, קיבלנו טלפון בערב שצוות משטרה, יס”מ ושופלים, מגיעים להרוס את המבנה, שבתוכו היתה לנו סחורה בשווי של 8 מיליון שקלים”.
ברקוביץ מגדיר את הערב הזה כאחת המכות הקשות שהחברה ספגה, ו”החזירה אותה כמה שנים אחורה”. בתו שרית אומרת ש”ממש חששנו שהוא עומד לחטוף התקף לב באותו הערב”. בחברה ניסו להפעיל עורכי דין באמצע הלילה ולקבל צו מניעה או דחייה קלה, כדי להציל את הסחורה, אבל ללא הועיל.
“העמיסו את הצמיגים עם שופלים וזרקו אותם החוצה”, נזכר מיכאל, “חלקם נקרעו”.
“והיינו כאן כבר בשלבי בנייה”, אומרת שרית, “אם היו נותנים לנו עוד כמה חודשים ממילא היינו מעבירים הכל”.
ניכר על השלושה שהם עדיין כואבים את מה שקרה אז. “אתה לא יודע איך תאסוף את הצמיגים, איפה תשים אותם, מה שמיש ומה צריך לזרוק, איך תמכור”, הם אומרים, “חצי מהמחסן שלך הולך ואתה פשוט לא יודע מה תגיד ללקוחות”. אבל בסופו של דבר, אומרת שרית, “אתה אומר – או שאני מרים ידיים ופורש עכשיו, או שלאט לאט, עם הרבה עזרה ממי שאפשר, אני משיך הלאה ומתגבר”.
למרבה המזל, ל”צמיגי נעמן” היו הרבה עוזרים. “כבר באותו לילה הגיעו לאתר חברים טובים, לקוחות טובים, סוכנים שלנו, מובילים, העובדים הנאמנים שלנו – כולם נחלצו לעזרה. מצאו לנו מקום אחסנה חלופי, התחלנו לאט לאט לאסוף, למיין, לזרוק, לסדר. לקח לנו חודשים לסדר את זה”. “כלכלית, עברו עלינו חודשים לא פשוטים”, אומר דוד.
הגישה הזו הובילה את צמיגי נעמן למקומות מצויינים – עם צמיחה של כ-15-20% מדי שנה, למחזור של יותר מ-100 מיליון שקל המהווה כ-15% מנתח השוק, ועם כ-120 עובדים ומאות לקוחות, חלקם הגדולים ביותר במשק – כמו חברת החשמל, עיריית תל אביב, משרד הבטחון. “כל החברות הגדולות – אנחנו שם. אולי זה 80% מהפעילות שלהן, אולי זה 20%, אבל יש לנו נכוחות”, אומר מיכאל. “כיבואנים יש לנו כמה מישורים לשיווק הצמיגים. במישור הראשון – ישירות לחברות ולגופים גדולים, אוויס, קוקה קולה, תנובה, סונול, עיריות, נמלים וכולי. במישור השני נמכור לרשתות, כמו אוטודיפו למשל. במישור השלישי נמכור לפנצ’ריות שאינן בבעלותינו, שקונות מהיבואן ומוכרות ללקוח. המישור הרביעי זה הפנצ’ריות שלנו”, מסבירה שרית, “הייחוד שלנו הוא בשירות, עם מוקד שפעול שבעה ימים בשבוע, 24 שעות ביממה, נידות שירות בכל הארץ, שירותי דרך – מה שצריך” .
לחברה יש 12 משאיות חלוקה שמשנעות צמיגים שהקבוצה מייבאת לכל חלקי הארץ, ממטולה ועד אילת, וכן כ-10 ניידות שמסתובבות בארץ כדי לסייע ללקוחות החברה. “לפני 4-5 שנים עשינו דבר חדש – ביטוח לפי קילומטראז’. לא משנה איזה צמיג אני שם לך, יש לך ביטוח לקילומטרים שברגע שיש בעיה, אנחנו מגיעים לשם ופותרים אותה”, אומר דוד, “זה נותן ללקוח שקט, לא יהיו אוטובוס או משאית שיישארו תקועים בדרך. זה לא יקרה, מצב כזה”.
דווקא השנה, לאור ההאטה בשוק הישראלי והעולמי, החליט ברקוביץ לעצור רגע. “גדלנו בצורה עקבית ומהירה, ואמרנו, השנה נאט”, אומר ברקוביץ, “השנה הראשונה שלא עולים ונשארים יציבים”. “החלטנו להקטין סיכונים ולא להגדיל מחזור פעילות”, אומרת שרית, “לעבוד עם לקוחות בטוחים, עם מה שיש, וגם בשנה הבאה לא נגדל”. אבל זה בוודאי לא יישאר ככה לנצח, משתמע מדבריהם: “כשהמצב ישתנה, נדע לתת גז”, אומר מיכאל, “אבל אין טעם סתם לגדול, בלי זהירות. צריך לעבוד חכם”.
צמיגי נעמן – ייבוא ושיווק צמיגיםנוסדה 1985 מספר עובדים כ-120 מחזור מכירות מעל 100 מיליון שקלים
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to